Een ‘bullet journal’?

Een ‘bullet journal’? Ik leg het je uit.

Een tijdje geleden kwam ik, tijdens een zoektocht op Pinterest, op het idee van een bullet journal. Een bullet journal is heel persoonlijk en het kan worden gevuld met dingen die voor jou belangrijk zijn. Gebruik een bullet journal bijvoorbeeld om jouw persoonlijke gegevens, een takenlijst en een verjaardagskalender in één keer bij de hand te hebben. Zeker een musthave in ons digitale tijdperk; ik ben enthousiast! 

In dit artikel geef ik je een voorproefje van mijn bullet journal. Ik startte met een leeg schrift. Zorg dat het schrift niet al te klein is; een groot schrift of notitieboek werkt prettiger, is mijn ervaring.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ik kocht dit schrift bij HEMA. Het is een heel eenvoudig schrift, maar ik vond de kleur en het materiaal prachtig. Daarnaast waren de schriften per drie verpakt en natuurlijk nodigt het schrift op deze manier uit tot versieren.

Daarna versierde ik het schrift op een vrij eenvoudige manier. Het schrift reist iedere dag met me mee en moet dus wel tegen een stootje kunnen, maar stickers en washitape kunnen natuurlijk altijd. Kies wat bij jou past!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vervolgens ben ik gestart met het vullen van mijn journal. Op Pinterest staan voldoende ideeën om meerdere journals mee te vullen, maar ook hierbij: Kies wat bij jou past! Ik laat je hieronder een paar hoofdstukken uit mijn journal zien.

Het enige wat belangrijk is bij het maken van een journal is dat je start met een inhoudsopgave, waarin je al je hoofdstukken met paginanummers opschrijft. Op die manier kun je al je hoofdstukken makkelijk terugvinden.

Eén van de hoofdstukken in mijn journal is een ‘dankbaarheidschallenge’. Op de site Good Things Realized vond ik vijfentwintig vragen om na te denken over zegeningen. Ik heb de vragen overgeschreven en ben van plan de antwoorden de komende tijd te beantwoorden. Ik kan de antwoorden daarna nog eens teruglezen en er nog eens over nadenken om me te beseffen hoe gezegend ik ben!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
’25 grattitude journal prompts’

Ook een verjaardagskalender was voor mij onmisbaar in mijn journal. Ik reserveerde steeds twee pagina’s voor één maand, zodat ik de ruimte heb om meerdere verjaardagen in te vullen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Het etiket kreeg ik bij het tijdschrift Flow.

Zomaar wat voorbeelden van mijn bullet journal, maar dit was natuurlijk niet alles. Binnenkort volgt er een nieuwe post met meer inspiratie, dus volg mijn blog zeker! Dat vind ik gezellig. Ben je enthousiast geworden om ook een bullet journal te starten of heb je inspirerende ideeën? Laat het me weten in de reacties; ik ben benieuwd.

𝒯𝑜𝓉 𝓈𝓃𝑒𝓁!
𝐿𝒾𝑒𝒻𝓈,
𝑀𝒶𝓇𝒿𝑜𝓁𝑒𝒾𝓃

Geef een reactie

